Banana Pancakes

 
 
 
Älskar du pannkakor? Då måste du testa dessa, otroligt goda och enkla pannkakor!
 
Har hört om banana pancakes, men aldrig riktigt trott att det kan vara så gott som de säger med så lite ingredienser?
 
De är perfekta att äta som frukost,mellanmål eller när du är sugen på något gott. Jag är säker på att både du och dina små ( om du har några) kommer att älska domhär pannkakorna, de gör vi här i min familj i alla fall! haha
 
Ingredienser:
*2 bananer
*4 äggvitor
~eller om du lagar till bara dig själv 
*1 banan och 2 ägg vitor.
 
Det är faktiskt de enda 2 ingredienserna, tro det eller ej! sen kan du tillsätta vad du vill, lite salt, vanilj pulver, färska dadlar för att få dem sötare, kan löna sig att hälla i lite mandelmjölk (eller valfri mjölk) för en tunnare konsistens. men annars är det bara att mixa ihop det, i en blender eller med stavmixer.
 
Efter att jag har lagat dem några gånger så har jag kommit fram till att det går bäst när man bara häller lite i gången i stekpannan så de blir lite som små plättar, då är de enklast att vända och blir bäst konsistens.
 
jag steker dem på 3-4 ans värme.
 
Goda att serveras med blåbär eller lönnsirap :)
 
Kram/AnnaPearl
0 kommentarer publicerat i Efterrätter, Mat;
Taggar: Fitness, Hälsa, Hälsosamt, Mat, bakverk, delikatess, efterrätt, gott
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar