BerryFruit-Fresh

 
Här är en av mina mest gjorda och fullproppade smoothie, FULL med antioxidanter och bra oljor,fibrer,protein,vitaminer..you name it!
 
Gillar att börja dagen med en smoothie så det får lägga sig skönt i magen som grund för allt annat som jag äter under dagen, och kroppen har så lätt att absorbera all näring när magen har fått vila under natten.
 
Ingredienser:
 
*1banan
*1äpple
*1dl blåbär
*1dl jordgubbar
*en handfull med hallon
*och bara piki piki lite vatten,bara till för att det börjar blanda om allt i mixern lättare.
 
Extra superfoods jag lägger i min smoothie ifall jag har det hemma:
 
* 1msk greenpowder: (gröntpuvler,en så kallad superfood fullproppad med antioxidanter mm. som ger din energi och koncentration en "boost" och så hjälper magen att fungera bättre. du får i dig massor av bra saker via gröntpulver som du kanske inte als skulle äta annars)
 
*1msk Chia frön: ( chia frön är också en såkallad "superfood", chia seeds är full med omega 3,proteiner,fibrer,vitaminer,mineraler.. bara i dessa små frön! och de smakar absolut ingenting när du lägger dem i din smoothie, so why not?)
 
*Maca pulver: Maca pulver är en rotväxt som växer högt uppe i Anderna i Peru. Den har använts enda från långt tillbaka i tiden för att stärka kroppen, öka energin, mentala skärpan och att balansera hormonerna.
PS:Det är också ett väldigt populärt tillskott för idrottare,eftersom det ökar uthålligheten och bygger muskelmassa.
 
Linfröolja: Linfrö olja häller jag i alla mina smoothies,det är viktigt att få i sig av bra oljor så hjärnan och kroppen får vad den behöver. Linfrö olja innehåller en stor andel av Omega-3 fettsyror till förhållande med Omega-6. väldigt bra att hälla dit en matsked i en smoothie, ger faktiskt en ganska god och nötig smak,vilket bara är ett + i kanten ! :)
 
 
 
Hoppas ni fick något ut av detta inlägg! ha en Fe-No-Me-Nal dag allihopa! 
 
/kram AnnaPearl
0 kommentarer publicerat i Smoothies
Taggar: Fitness, Hälsa, Superfood, Tjej, bär, delikatess, inspiration
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar