BlueBlue-Blueberry

 
Vaknade upp idag med ett leende på läpparna, SOLEN SKINER! Det har regna här i Edmonton nu 4 dagar i sträck.. vädret påverkar VERKLIGEN humöret och ens inställning till en ny dag. Skulle vilja bli bättre på att se de gråa dagarna som helt fantastiska dagar med så mycket möjligheter.. något jag måste jobba med. :)
 
Bestämde mig redan igår för att ta 2 dagar och "rena" min kropp lite.. har ätit så mycket saker som min kropp inte alls är van vid, tex:socker och bröd. ( jag vet,nu tänker ni säkert " men hennes blogg är ju bara bröd och sockerfria recept,varför äter hon de själv då?) Men saken är den att sen jag har varit här i Kanada så vill man pröva på nya saker och jag har kännt mig helt okej med att unna mig saker här och där (och det är så det ska vara också) men jag märkte inte att jag började äta socker mer å mer å mer, och tillsist sa min kropp STOP. har haft "spräng-huvudvärk" nu i 2 veckor, och varje gång jag äter socke så slår det till ännu värre. Min kropp är helt enkelt inte van med allt "skräp" och protesterar. Samma sak om jag äter vetemjöl, min mage säger STOP direkt.
Sååå.. nu tar jag 2 dagar och dricker Smoothies med 100% frukt i , och vattenvattenvatten. Citron vatten är TOPPEN för KROPPEN,verkligen. balanserar ph i din mage och kropp och hjälper till med så mycket annat, Vill du ha super information om hur fantastiskt bra det är med citron vatten på morgonen, Läs mera här --http://www.indigolife.se/10-oslagbara-fordelar-med-varmt-citronvatten/ .
 
Tänker köra med 3 smoothies om dagen, om inte jag blir riktigt hungrig då kör jag med 4. och sen dricker jag vatten så mycket jag bara får i mig. Min kropp kommer att tacka mig så. Vissa som läser dethär kanske undrar om 2 dagars detox hinner göra någo för din kropp? svaret är: ALLA är OLIKA. För mig gör det susen, min kropp verkligen rensar ut allt skräp, magen börjar fungera och huvudvärken försvinner, och känner mig så mycket mera "klar i knoppen".
 
Här är min morgon smoothie som jag startade min morgon med ( efter ett glas citron vatten) ;)
Ps:köpte 2 nya smoothie koppar , kallas "drinking jar" .. helt förälskad i dem... och smoothien eller vattnet smakar ju 100 gånger bättre nu ;)
 
 
 
 
Ingredienser:
1 banan 
1 äpple
och ca 1 1/2 dl blåbär
halv dl vatten.
 
Mixa och njut!
 
Kram/AnnaPearl
#1 - - Veronica:

Snygga muggar!

Svar: Tack! Visst är de, jag köpte dem faktiskt igår, blev helt kär i dem!
Anna Pärlan Hult

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar