LUCKA 9

 
 
BACK ATTACK DAY!
 
Nu är mitt största fokus på att få min hållning i skick! jag vill ha en SUVERÄN hållning. Just nu är mina rygg muskler svaga. Har varit så fokuserad på allt annat men aldrig varit riktigt motiverad att träna rygg musklerna. Men det är ju så viktigt att ha starka rygg muskler, så nu är det skärpning här hos mig! 
 
Idag körde ett pass som såg ut såhär: 
( Har inget gym jag går till här utan vi har ett litet hemma gym, så det är ganska begränsat med vad för slags övningar jag kan göra, men det är väl ingen ursäkt, man kan ju göra massa övningar med egen kroppsvikt).
 
 
 
 
Ska börja slänga in någon sorts rygg övning i alla mina tränings pass, så HIT med alla era bästa " Hemma Ryggövningar" ! Tar så gärna emot tips!
 
/AnnaPearl
2 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: 6-steg, Fitness, Glädje, Hälsa, Hälsosamt, Mat, NyBlogg, Tjej, WOD, adidas, backattack, health, kärlek, nike, reebok, rygg, ryggövningar, träning, träningskalender, träningsprogram, workout, älska
#1 - - Maria:

Det är verkligen en bra idé att träna musklerna för att få bra hållning. När jag blev stark i kroppen blev min hållning automatiskt bra utan att jag ens behövde tänka på saken :) Men man ska minnas att även träna kroppen i övrigt, för rygg- och mag samt benmusklerna bör vara jämnstarka/i balans, annars kan det påverka hållningen negativt. Fast det visste du antagligen redan :)

Svar: Hej Maria! Roligt att höra att hållningen fixade sig för dig! just nu är benen och magen stark men det är min rygg som behöver jobbas med :D men absolut BALANS måste det var! Roligt att du tittade in :)!
Anna Pärlan Hult

#2 - - Maria:

Jo det var lite det jag tänkte när du skrev att du fokuserat på övriga kroppen men inte på ryggen :) Vet många som tror att det bara är ryggen som är problemet vid dålig hållning, men det kan lika gärna vara så att det är ryggen som är stark men att man inte har tillräckligt starka magmuskler, inte så lätt dedär :O Men men, en vältränad rygg är bland det snyggaste som finns!! :)

Svar: Det är inte så lätt nej! men där har du helt rätt, en vältränad rygg är absolut bland de snyggaste som finns :D
Anna Pärlan Hult

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar