Hemgjord ansiktsmask ♥

 
Lovade i öppningen av min blogg att jag också kommer att uppdatera er om lite skönhets tips som jag använder mig av.
 
NU är den dagen här! :D 
 
Under den senaste månaden har min hy känts väldigt torr och livlös, och därmed mer orenheter än vad jag haft på länge. Det kändes som att min hy behövde både fukt och en djup rengöring, så igår lagade jag en hemmagjors ansikts mask som verkligen gjorse susen!
 
100% naturliga ämnen och fullproppad med näring för din hy!
 
Resultatet: jag fick en mycket ljusare och jämnare hudton straxt efter, det var som att all smuts och orenheter på både djupet och ytan putsades bort.
Obs! den torkar inte ut huden fast den är djuprengörande, eftersom en av nyckel ingredienserna är (spirulina) och spirulina är använd i massor med hudvårds produkter pga. Dens djuprengörande OCH fuktgivande effekt.
 
INGREDIENSER:
 
○ 1/2 Avocado
○  2 matskedar havre flingor
○ 1/2 pressad citron ( se till att inte masken blir för rinnande, så du kanske inte behöver använda all citron)
○ 1 msk ekologisk honung
○ 1 stor matsked spirulina pulver
○ 1 tsk gröna alger (pulver)
○ 1 msk (färsk pressad hemma) morots& appelsin juice
○ 2 droppar echinaea 
○ 4 droppar oregano oil
 
Gör såhär:
● tillsätt allt i en plast skål
● kör med stavmixer tills det har blivit en fin pasta
● applicera på ansikte och hals 
● låt verka 20-30 min
● skölj bort
 
ps: masken kan stelna lite på huden så före du tar bort den så kan du väta dina fingertoppar lite och emulgera ( massera ) upp den lite. På samma gång när du masserar in den i huden så märker du hur huden får n liten mekanisk peeling, eftersom det finns små fina bitar av havre i masken som peelar huden och tar bort döda hudceller på det sättet. 
 
 
Ps igen: OM du inte har alla dessa ingredienser ( tex. Dropparna eller algerna) så kommer du få ett fint resultat med de övrigt nämnda ingredienserna.
 
Men spirulina tipsar jag om att köpa!
Inte alls så dyrt med tanke på hur otroligt hälsosamt det är (invärtes & utvärtes) . Finns tex. Vid cosmetique för ca 8 euro. 
 
 
 
 
  Min hund tycktes däremot inte känna igen mig där hon bara låg och stirrade på mitt gröna ansikte haha..
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i SkönhetsTips
Taggar: Fitness, Glädje, Hälsa, Hälsosamt, Näring, PearlsHealth, Superfood, Tjej, detox, feelgood, skönhet, vacker
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar