Min HUDVÅRDSRUTIN

 
Under tonåren hade jag den jobbigaste perioden i mitt  liv, när det kommer till hyn. Jag prövade allt från cremer, aknemedecinen Roaccutan ( råttgiftet,som jag inte skulle rekomendera till någon), strikta dieter, och behandlingar. Sanningen är att jag inte ennu heller LÖST problemet med finnar och akne. Skulle jag gjort det, då skulle jag vara miljonär. Det är en never ending question, och en "million dollar market."
 
Mera om min hy i ett annat inlägg. Skulle kunna skriva om det ett tag, so not now. 
 
Men IDAG vill jag dela med mig av min HUDVÅRDSRUTIN. Denna kombination av produkter storgillar min hy just nu. Alla hittar ju vad som passar bäst för en själv. Men här får ni en inblick av mina favoriter, och också de produkter jag använder dagligen.
 
1. RENGÖRINGSMJÖLK "FRANTSIA". Varje kväll rengör jag min hy med en rengörings mjölk från "Frantsia" (Finskt ekologiskt märke). (OBS! Jag rengör inte min hy på morgonen, eftersom då tvättar man bort hudens naturliga fett lager "yta" som bildats under natten, och det är inte nödvändigt. (speciellt inte om man har väldigt torr hy som jag)
 
 
2. PEELING "ANGELS ON BARE SKIN" En gång i veckan peelar jag huden med denna lätta mandel peeling från "LUSH".
 
 
3. ÖGONKRÄM "CLINIQUE". Denna ögoncreme från CLINIQUE har jag använt varje morgon och kväll sen 8.3.16 när jag fick den till födelsedag, och den känns skön. I alla fall inbillar jag mig att jag ser piggare ut när jag använder den ;) ( men det här är faktiskt första ögon krämen jag använder.)
 
 
4. SKIN'S SHANGRI LA ! Fuktkräm. Denna produkt höjer jag till SKYARNA. Vad gjorde jag utan denna i mitt liv?! Så känns det verkligen. Världens bästa fuktkräm. Den verkligen dränker din hy i yumminess, och du vaknar upp med baby hy. (Obs! jag applicerar alla produkter härifrån nedåt varje morgon och kväll (inklusive SHANGRI LA. Det kan lite variera mellan nyponros oljan och teatree oljan, beroende på vad jag känner min hy behöver den dagen.)
 
 
 
5. ARGAN OLJA. Denna kallpressade Argan olja blandar jag varje morgon och kväll med min fuktkräm från lush.
Denna Argan olja är köpt från reviva här i stan. Och den är otroligt skön på huden, och ger i längden en jätte fin lyster åt huden. (Googla "benefits" med argan olja, det finns MASSOR). 
 
 
6. NYPONROSOLJA ( ROSEHIP OIL ). Denhär Kallpressade nyponrosoljan använder jag mer sparsamt. Inte varje natt, men när jag känner att min hy behöver en extra boost av näring. Ett litet pump blandar jag isåfall med argan oljan och fuktkrämen.
 
 
7.TEATREE oil. Vääääldigt bra för oren hy. Eller direkt på en finne. Jag brukar förebygga finnar med att blanda 1-2 droppar med ovan-nämnda oljor och fuktkrämen. 
 
 
Har ni frågor är det bara att fråga! Och fram med era bästa tips för huden om ni själva har några! :)
 
 
 
 
En kommentar publicerat i SkönhetsTips
Taggar: PearlsHealth, akne, beauty, hudvårdsprodukt, hudvårdstips, hy, kosmetolog, skönhet
#1 - - EÅ:

Har du fått bukt med aknen i dagsläget? Hur isåfall? Själv fått akne det senaste året, det är verkligen inte kul!

Svar: Hej EÅ! Jag och min hy har verkligen varit ett kapitel i sig. Kan inte säga att jag är 100% "fri" från den. Men har hittat mycket knep och rutiner som hjälper. Och jämför man min hy nu med vad den var för några år sen så är det nog natt och dag. Men jag VET akne är inte kul, påverkar humöret mer en någon kan förstå som inte haft akne. Skicka PM på facebook om du vill veta mera! Kram
Anna Pärlan Hult

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar