CHIA PUDDING - Summer BOOST🍧


 
Älskar Ă€lskar Chia pudding. Perfekt mellanmĂ„l, frukost, post-workout snack, kvĂ€llsmĂ„l.. Med en hög dos protein (med tanke pĂ„ de smĂ„ fröna), omega-3, kostfiber och mineraler sĂ„ Ă€r det lĂ€tt en av mina favorit go-to idĂ©er nĂ€r jag vill ha nĂ„gonting nĂ€ringsrikt & nyttigt - SNABBT. Chia Ă€r mayaindianernas ord för STYRKA, sĂ„ du kan se varför detta Ă€r en sĂ„n powerfood 😏
 
Jag ser alltid till att förbereda en ny Chia pudding i kylskÄpet nÀr jag Àtit upp en annan. (Med den taktiken sÄ har du alltid en pudding nÀr du vill ha den).
 
 
 
Min favorit just nu (trumvirveeel) ..
Ananas & Kardemumma pudding! 
 
RECEPT:
 
Tillred den i ett vanligt dricksglas. Enligt detta recept sÄ fÄr du 10g protein per pudding.
 
- 6 msk Chiafrön
- 1 tsk Kardemumma
- 5 Frysta ananas bitar (fÀrska gÄr sÀkert ocksÄ bra. Men jag har gjort frysta för att det Àr enkelt, + att det gör chia puddingen super KALL)
-  1 glas mandelmjölk (eller vilken sorts mjölk du vill ha) 
 
 
 
Jag ser alltid till att förbereda en ny Chia pudding i kylskÄpet nÀr jag Àtit upp en annan. (Med den taktiken sÄ har du alltid en pudding nÀr du vill ha den).
 
 
 
Min favorit just nu (trumvirveeel) ..
Ananas & Kardemumma pudding! 
 
RECEPT:
 
Tillred den i ett vanligt dricksglas. Enligt detta recept sÄ fÄr du 10g protein per pudding.
 
- 6 msk Chiafrön
- 1 tsk Kardemumma
- 5 Frysta ananas bitar (fÀrska gÄr sÀkert ocksÄ bra. Men jag har gjort frysta för att det Àr enkelt, + att det gör chia puddingen super KALL)
-  1 glas mandelmjölk (eller vilken sorts mjölk du vill ha) 
 
Ps. Om du vill kan du tillsÀtta honung, agave eller annan sötning.. Men jag tyckte faktiskt inte det behövdes eftersom bÄde Kardemumman och ananasen ger smaken en naturlig sötma.
 
GÖR SÅHÄR:
 
*SÀtt 6 msk chiafrön i glaset, hÀll sedan pÄ mjölk (nÀstan fullt).
*Rör om ordentligt (chia frönen klumpas lÀtt annars)
*TillsÀtt 1 tsk kardemumma
*SkÀr ananasen i smÄsmÄ bitar, rör ner i puddingen.
*LÀgg i kylen och stÄ ca 45 min eller över natten- njut! 
 
 
 
 
 
 
Tips: du kan toppa chiapuddingen med fĂ€rska bĂ€r, granola, kanel&kardemumma, honung, rostas kokos, nötter , whatever u like! 😋🍓
 
 
 
Om ni har nĂ„go frĂ„gor, please ask! SĂ„ svarar jag 😊 Jag vet att Chia pudding finns i 1000 olika varianter, berĂ€tta gĂ€rna vilken din favorit Ă€r sĂ„ fĂ„r jag pröva pĂ„ nĂ„got nytt! 😙😋
 
 
/Annapearl
 
En kommentar publicerat i EfterrÀtter, Mat;
Taggar: Chiapudding, Enkelt, Fitness, HĂ€lsa, Mat, PearlsHealth, Pearlshealthblog, Protein, Superfood, Sverige, finland, gott, matblogg, vegan, vegetarian
#1 - - Jessiii:

Jag fixar alltid chiapuddingen pĂ„ kvĂ€llen sĂ„ den Ă€r klar för frukost pĂ„ morgonen. PĂ„ lvĂ€llen böandar jag havremjölk och fröna sĂ„ den blir riktigt stabbig, och sen pĂ„ morgonen Ă€ter jag den med mer havremjölk, stekta frön och varma hallon. Gött! Kan dock int Ă€ta puddingen tvĂ„ dagar i rad eftersom magen int tĂ„l det 🙈 puss vĂ€nnen!

Svar: Stekta frön lĂ„ter super gott med hallon! 😍 have to try it! Kram pĂ„ dig!
Anna PĂ€rlan Hult

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar