Grön Go-To dryck🌿

 
 
 
Har hela tiden olika faser med mina morgon smoothies. Ibland vill jag att den ska vara sÄ blÄ och bÀrig som möjlig, vissa dagar söt och dagar som denna sÄ ville jag ha en vÀldigt grööön och mild smoothie. 
 
Detta Àr vad jag mixade ihop:
 
- 1 liten banan
- 2 dl mandelmjölk (osötad) gÄr ocksÄ bra med kokos, eller annan plantbased mjölk.
-1 nektarin
-1 msk psylliumhusk (bra fibrer för magen)
-2 "mega" stora nÀvar spenat 
-fryst frukt mix (ananas,nektarin,jordgubb) 
 
Mixa och njut! 
 
PS. Kom ihÄg att alltid börja med de mjukaste frukterna underst i blendern. Sedan resten av frukterna/grönsakerna och till SIST fryst frukt. Med detta sÀtt sÄ förstör du inte mixer maskinen + att allting mixas 100 ggr lÀttare. 
 
PS.2 om du som jag tillsÀtter psylliumhusk , make sure att du dricker den straxt efter du mixat. Psylliumhusk blir vÀldigt tjockt i vÀtska nÀr det fÄr stÄ en stund. 
 
 
 
Ha de gött! /😘 annapearl
 
Instagram: aannapearl & pearlshealth
 
0 kommentarer publicerat i Smoothies
Taggar: GlÀdje, Mat, Tjej, frukost, grönt, inspiration, motivation, smoothies
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar