Kärlekstecken, men blommor är onödiga.

 
 
Det där med att få blommor. 
 
Löjligt, tycker några.
 
Ondödigt tycker många.
 
De dör ju ändå efter några dagar, bortkastade pengar, tänker killar.
 
Växter... tänker somliga. Bara växter.
 
En tanke, tänker någon.
 
Han/Hon bryr sig om mig, tänker hen.
 
Jag tycker om dig, visad i en blomma istället för ord.
 
Jag älskar dig.
 
Jag uppskattar dig.
 
Jag vet att du tycker om att få blommor, även om jag tycker det är totalt onödigt.
 
För de dör ju ändå om några dagar, inte sant?
 
Men det har ingen skillnad, för kärleken lever så mycket längre,
 
Än vad blommorna gör.
 
Jag ger dig dessa blommor för att jag vill visa att jag tycker om dig, uppskattar dig, tänker på dig, bryr mig om dig.
 
Och för att detta inte handlar om att det är vettigt eller ej, ekonomiskt eller ej, nödvändigt eller ej, löjligt eller ej.
 
Nej utan bara för att det är ett Kärlekstecken.
 
Som lever längra än vad blommorna gör i vasen.
 
 
 
 
Jag fick blommor denna morgon. Och som en typisk tjej, så blev jag väldigt rörd och glad. Eftersom blommor verkligen säger så mycket mer än ord ibland. Fast min M inte ser pointen i det som jag gör, så vet han att jag uppskattar det, han har förstått att han inte behöver förstå varför, för att göra mig glad. Och vem kan nu det, förstå sig på oss kvinnor alltid. That's not the point. Just do it, because you know what it will do for the Lööööööv.
 
Ha en fin vändag alla fina! Och spendera den med alla de käraste runt omkring er. Kram / AnnaPearl
 
 
0 kommentarer publicerat i Pearls Life
Taggar: Tjej, couple, kärlek, kärlekstecken, longdistance, love, par, uppskattning, valentinesday, vändag
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar