Mighty Kale Smoothie

 
 
 
Hej allihopa ! Ursäktar så hemskt mycket för att jag har varit så oaktiv på sista tiden.
Har rest iväg till Canada för att hälsa på min pojkvän som bor här nu så allt har varit så nytt här borta och så mycket att utforska så bloggen har hamnat lite på sidan om. MEN jag ska verkligen försöka att uppdatera er med nya smarriga recept nu! ;)  
 
Har hittat mitt favorit smoothie ställe här borta som heter "Jugo Juice", de gör färska smoothies från scratch , färsk juice och färska grönsaker och frukter. MUMS! är helt beroende av det stället nu , även om jag också lagar mina smoothies hemma varje dag. 
Så Jag tänkte dela med mig av min (för tillfället) absoluta favorit från jugo juice.
 
 
Recept för en person:
 
* 1 Äpple
* 1 och en halv dl fryst mango och ananas ( mixa som du själv vill ), har också testat med fryst persika och det blev jätte gott!
* En handfull isbitar
* 1/2 dl äppel juice
* 1/2 dl appelsin juice
* stor handfull spenat
* En handfull Grönkål ( börja hellre med mindre och så kan du tillägga mer om du vill ha mer av kål smaken,det blir jätte gott)
* 1 msk kokosolja ( valfritt)
* lite honung (valfritt)
 
 
Gör såhär:
 
*börja med att hälla i appelsin och äppel juice i mixern
*tillsätt äppel,spenat och kål och låt mixa ordentligt
*tillsätt sedan de frysta frukterna, honung kokos olja
*Till sist isbitarna och låt mixa en liten stund, inte så det blir för vattnigt och tar bort smaken :)
 
Dethär är en väldigt uppfriskande smoothie FULL av c vitamin ! och så god!! :) 
 
 
Enjoy!
 
/Annapearl
#1 - - Jessika:

Wow! Tack för en super blogg! Här får man ju minsann inspirerande recept! Min syster visade mig bloggen idag och nu har jag skrivit en lång butikslista för morgondagen. Ska bli en massa gott utan socker! Yes!

Svar: Nämen TACK! så kul att höra läsare som uppskattar ens recept! :) Lycka till med shopping listan och matlagningen och ha en skön sommar !
Anna Pärlan Hult

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar