Välkommen till min nya blogg!

 

 

 

Jag heter Anna Pärlan Hult och brinner för Hälsa & Träning (därav namnet PearlsHealth).

Jag har på senaste 2 åren ändrat min kost helt och hållet. Har lämnat bort Socker och vitt mjöl i snart 1 och ett halv år,och har aldrig mått bättre. Det började pga. av att jag hade så problem med acne, provade alla krämer och allt men inget funkade. Då igen märkte jag en stor skillnad när jag inte åt socker eller vitt mjöl,och började därför sakta men säkert lämna bort det. På den tiden åt jag i princip vad jag ville, lite på nyttigare sidan men endå inte alls.

Men eftersom jag lämnade bort sockret och vittmjöl så växte ett starkt intresse fram i mig " Hur kan jag laga goda efterätter och sådant gott jag kan njuta av fast jag inte äter socker". Började läsa mer och mer och prövade olika recept, och utan att jag riktigt märkte det så hade min livstil ändrats. Socker beroendet var borta och brödet behövde jag inte. Klart jag kan äta än bit nu som då, men inte vardagligt som jag gjorde förr.

Tur var hitta jag mitt livs kärlek för 2 år sedan som var och är en total hälsofreak kille, på det sättet fick han inspirera mig och jag han. Vi fick laga nyttiga måltider och recept med varandra och peppa varandra till ett hälsosammare liv. Så på det sättet kom glädjen med det hela väldigt naturligt och enkelt.

Nu så ÄLSKAR jag att få vakna upp på morgonen och laga min smoothie, dricka ett glas citronvatten som början på dagen, och få pröva på olika hälso recept varje dag.

Startade denna Blogg för jag kände att jag ville börja dela med mig av mina recept och på samma gång inspireras av andra. 

 

Hoppas ni kommer att inspireras av min blogg! och hitta något recept ni gillar här och där :) 

 

Kram/AnnaPearl

2 kommentarer publicerat i Mat
Taggar: Fitness, Glädje, Glädje, Hälsa, Mat, NyBlogg, Superfood, Tjej
#1 - - Blogg.se:

Lycka till med din nya blogg!

#2 - - Laura:

Hej!

Tack för dina härliga recept och din fina blogg.
Speciellt Annas rutor har blivit en favorit i vårt hushåll under den senaste veckan!

Ifall du någon gång vill testa och skriva om ljuvligt fantastiska helt ekologiska skönhetsprodukter så får du gärna titta in i min webshop eller läsa mera på Living Libations egna sidor.

Solsken,

L

Svar: Hej Laura !
Vad kul att höra, de är verkligen en av mina favoriter också! snabbt och enkelt :)
Ska försöka vara mera aktiv nu, så stay tuned för mera recept!

Ska kolla in din webshop :)

Ha en skön vår!

/anna (:
Anna Pärlan Hult

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar