HUDPRODUKTER FRÅN HIMLEN

 
 
 
Igår när jag var i ett shopping center vid Pentagon city här i washington DC, så hittade jag en kosmetika butik som heter LUSH. "Fresh handmade cosmetics" stod det över butiken, behövs inte mer än så för att jag ska gå in  och kolla vad de säljer. För på samma sätt som jag försöker hålla min kost hälsosam och jordnära så tar jag också hand om min hy.
 
Jag använder just nu en rosen cleanser som jag tvättar med morgon och kväll, och som fukt applicerar jag en rosehip oil,(rosa canina = nypon) olja. Ju mindre jag utsätter min hy för olika starka medel och konstiga ingredienser, destu bättre har jag märkt att min hy mår ,(And hey that's just me).
 
Hursomhelst när jag såg en kosmetika butik med naturliga produkter så var jag som i sjunde himlen. De hade allt från Balsam och shampo tvålar till ansiktsmasker, ansiktsrengöringar, ögon cremer, peelingar, massage "tvålar". Och allt doftade så härligt och så ÄKTA. Jag var såld på en gång. 
 
Ville ju ha allt i den butiken men bestämde mig för att bara köpa en produkt och testa hur men hy reagerar och se vad jag tycker om den, (vilket är smart, men jag brukar int alltid vara så smart haha).
 
Jag gick glatt hem med produkten "Angels on bare skin". Det är en Mandel&Lavendel rengöring som är helt LJUVLIG. Den gör huden så mjuk eftersom den har olika oljor i sig ( Lavendel,Tagetes,rosen olja) så den ger fukt och rengör på samma gång. Lavendel jämnar också ut hudtonen och ger en vacker lyster.
 
Och den burken jag har nu kommer räcka läänge, och jag köpte den för 15 dollar (FEMTON DOOLLAR)?!? Så billigt för en produkt som denna.
  • Du behöver bara en liten klick av denna "pasta" ( som du ser nedan på bilden).
  • Tillsätt några DROPPAR vatten i handflatan
  • Arbeta ut till en tunn smet i händerna som du sedan applicerar i ansiktet.
Ps: Den innehåller krossad mandel som peelar huden lätt. Så produkten är 3 in 1, - rengöring,peeling och fukt.
 
Jag hade aldrig hört om märket förr och började redan fundera på hur jag ska kunna köpa dessa produkter från Finland, när en av mina vänner berättar att LUSH har online butik i FINLAND och massa butiker i sverige och en i Helsingfors ( SAAAY WHAAAAT) !
 
Så dagens tips! Testa på denna helt UNDERBARA produkt. och jag är helt säker på att alla deras andra produkter  är lika härliga.. 
 
 
 
 
 
 
7 kommentarer publicerat i SkönhetsTips
Taggar: Fitness, Hälsa, Näring, Tjej, beauty, girl, health, hud, hudvårdsprodukt, hy, naturlig, skönhet
#1 - - Daniela:

De har faktiskt redan 2 butiker i Helsingfors, ljuvliga! :)

Svar: Ojj va härligt! hoppas de ploppar upp på flera ställen i finland, också närmare Österbotten! :)
Anna Pärlan Hult

#2 - - Anonym:

Inte för att vara den men särskrivning i rubriken :)

Svar: Tack ! haha, att skriva rätt är inte min starka sida! :D
Anna Pärlan Hult

#3 - - Anonym:

Fick en Snowman showerjelly av vår kära svägerska till julklapp, om dom är billiga där får du gärna köpa en åt mig, ingen skillnad vilken sort. Beställde hem rengöring, serum, mask och fukt därifrån men glömde jellyn! Älskar hur det står vem som gjort produkten på burken och att maskerna bara har hållbarhet 28 dagar då de är "färska" och kan innehålla allt från hönsägg till avocado.:D Fick min första produkt för kanske 10 år sedan och förstod nog inte vilken guldgruva jag hade i handen! Lyx! <3 Sis

#4 - - Anonym:

Btw, Mask of Magnaminty lär vara grymt bra mot fet och problemhy! Och den har lång hållbarhetstid - 14 månader.

#5 - - Anonym:

Btw, Mask of Magnaminty lär vara grymt bra mot fet och problemhy. Och den har längre hållbarhetstid än dom andra - hela 14 månader! :) /Sis

#6 - - Anonym:

Nu vill jag bara påpeka någonting viktigt. Olja kan inte återfukta, endast återfetta. Fukt är vatten. Oljan kommer att stänga inne/ute fukten, men återfuktar inte i sig ;)

Svar: OLJOR ÅTERFUKTAR HUDEN.Olika kulturer på denna planet har använt rena oljor i århundraden för att återfukta huden. Krämer är människo gjorda och kan innehålla massor med dåliga kemikalier. Rena kallpressade oljor är ett helt underbart sätt att återfukta huden :) kanske du kan läsa mera här: http://www.naturligtsnygg.se/ekologisk-ansiktsolja-bast-for-torr-och-stram-vinterhud/

här : http://blog.bodybazar.com/darfor-ar-ekologisk-vaxtolja-super-for-ansiktsvard

och här:http://blog.freepeople.com/2014/04/lotion-oil-change/
Anna Pärlan Hult

#7 - - Emmelie Isaksson:

Tack så mycket för att dela sådan proffsig post. Detta är en de mest användbara artikeln för mig. Jag har lärt mig massa tänker i denna webbplats. Jag kommer bokmärke din webbplats och ta feeds dessutom? Jag är nöjd att söka ut många bra information här inom gällande tack för delning. Vänligen hålla slik. Tack igen.

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar