Nyttig Kladdkaka till alla <3 dag

 
Denna kladdkaka är verkligen super god och snabblagad.
För er som älskar choklad, varför inte smätta ihop en kladdkaka för din kära inför alla hjärtans dag? :)
 

/Bild lånad i brist på egna. ( åt upp kakan för fort ) :D
 
 
Receptet är super enkelt och kommer här:
 
* 8-10 st Dadlar
* 3 Ägg
* 2 dl hasselnötsmjöl / Mandelmjöl
* 1 Msk honung
* 1 tsk bakpulver
* 1-2 tsk vaniljpulver
* 4-5 msk Kakao ( rejäla matskedar lade jag eftersom jag älskar choklad)
* 2 msk kokosolja
* 3 msk kokosflingor
 
 
Gör såhär:
 
*Mixa dadlar och honung i en matberedare (med "S" bladet).
*Tillsätt ganska snabbt äggen så blir det lättare för allt att mixas runt i matberedaren.
*Blanda alla torra ingredienser tillsammans
*Tillsätt dem sedan i ägg blandningen
*smält kokosoljan och tillsätt den sedan i blandningen med allt det andra.
 
*Smörj en form med kokosolja och strö kokosflingor i bottnet.
*Häll sedan ut smeten i formen. 
*Sedan i Ugnen på 175°c.
*Grädda 8-10 min.
* OBS! kladdan ska vara kladdig då den tas ut, då blir den som godast EFTER den har stått å svalnat ca 1 timme i kylen eller utomhus ( om det är kallt där du bor ) :)
 
Tips: gott att servera med hallon eller andra bär! 
 
 
Ha en fin vändag ! <3 kramar /Annapearl
 
 
 
/
#1 - - Sandra A:

Denhär var SÅ god! Alltså påriktigt, helt himmelsk! :D Jag blev så amazed så receptet fick ett helt eget inlägg på min blogg också (jag inkluderade en länk till ditt inlägg också så att alla vet varifrån receptet ursprungligen kommer! ;))!

Tack för den smakupplevelsen! :D

Svar: Vad härligt å höra! :D alltså JAA-a den är SÅ otroligt god <3 :D den är verkligen min " go to" kaka ..typ hela tiden . haha. tack för att du länkade mig :)!
Anna Pärlan Hult

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar