Dagens träningstips! trappor♥

Dagens träningstips:
 
Spring trappor! Det bräääänner dina ben muskler, då menar jag allt från vader till baklår, framlår och rumpa. Spring vartannat steg och du ökar din explosivitet. 
 
Det blev absolut min favorit cardio när jag bodde i Kanada nu 3 månader. Där hade dom en park där alla tränade varje dag när det var fint väder, och sen hade de trapporna..å de var låånga trappor. Så de sprang jag nästan varje dag en halv timme, och kombinerade det med magövningar, ryggövningar, rumpa, eller så for jag på gym eller simmade. Svårt att hitta sådana trapporhär hemm där jag bor, men man tager vad man haver så de blir centralplanens trappor på läktaren.
 
 
Det var mitt tips för dagen, ,underskatta inte trappor, ELLER att springa i uppförsbackar för den delen! ☆
 
33 kommentarer
publicerat i Träning
Taggar: Fitness, Glädje, Hälsa, Hälsosamt, NyBlogg, PearlsHealth, Tjej, feelgood, fitspo, inspiration, motivation, nyttigt, sommar

Prestationsångest? tränings ångest? Läs.

 
Hej alla Vackra tjejjer! och kanske någon kille ? ;)
 
DAGENS TRÄNINGSTIPS! 
 
En sak jag verkligen vill dela med mig av idag, är följande. I dagens läge så är det väldigt många som känner prestationsångest över sin träning, och över sin kropp. Orsak? Jo i 9 av 10 tidningar du öppnar så står det rubrikerna " FÅ DIN DRÖMKROPP" " BIKINISÄSONGEN ÄR SNART HÄR" "SOMMARDIETEN" "GÅ NER 10 KILO PÅ 14 DAGAR! " osv.. Det är liksåm en trend just nu. Och hur mycket vi än vill stå emot dessa rubriker och bilder så påverkas vi av dem. Vi känner plötsligt att vi inte är tillräckliga, vi vill gå ner i vikt,få smalare ben , tightare midja,större bröst,mindre bröst,tonade armar,större rumpa, och listan kan fortsätta ganska långt..
 
Men först vill jag säga, DU ÄR TILLRÄCKLIG SOM DU ÄR! JA, det är du. Och det vi har glömt bort i dagens läge är hur BRA motion får oss att må. Det är ju de som är poängen bakom motion, det får oss att MÅ BRA.
Men i dagens läge har det blivit ett måste,en prestation som måste göras annars kan ångesten ta över,och en stor del av tjejjer/killar,kvinnor/män mår dåligt av dagens känsla av "tvångs träning".
 
Men det är där jag vill lägga in mitt tips för dagen: Träna för att MÅ BRA. börja med den tanken och då kommer träning bli en rolig sak,för faktum är..  när du springer eller är ute på en skön powerwalk eller är och dansar med dina vänner så utlöses endorfiner , vilket får dig att känna dig super glad och full av energi och väldigt avslappnad. Så absolut träning gör SUVERÄN påverkan på din kropp! motion är tänkt att vara en del av allas liv,för det får oss att må bra. Vår kropp är till för att hoppa,springa,dansa,skrinna,kratta löv,spela fotboll osv. Allt i våran kropp fungerar så mycket bättre om den får motion. Det är bara ett faktum. Jag kan garantera att varenda en av er som läser det här har samma känsla som mig efter en promenad med din kompis eller en skön morgon länk - Ni är GLADA. 
 
Så alla ni som läser dethär, jag tipsar er att börja tänka annorlunda om träning ( om ni har ett system som funkar, go for it!) Men om ni tycker träning känns som ett måste, börja istället tänka vad träning gör gott för din kropp och själ. Njut av varje steg du kan springa, eller av att kunna hållas över ytan när du simmar. och känn efter hur bra du mår när du motionerar, det är det som är träning som bäst.
Glöm alla rubriker och dieter. Istället, Träna för att det får dig att må bra, ÄT mat som ger dig näring och ger din kropp och dina celler vad de behöver, frukter grönsaker,ris,quinoa,kött,fisk,VATTEN,nypotatis på sommaren osv. (<3) .
Och unna dig dina favorit efterätter, och en glass på en brännande het sommar dag, HITTA din BALANS och KÖR MED DET. Vi är alla olika, så om du har hittat din balans så njut av det,och lev livet till fullo! Om du söker efter din balans med mat och träning, låt inte dig luras av dessa rubriker och modell bilder och "snabbdieter", utan hitta en "LIVS diet", en balans och en livs stil. wow. mycket prat denna morgon , men jag känner att det här är ett ämne som drabbar så många människor nu för tiden så om jag kan hjälpa någon som läser dethär inlägget så är jag mer en Glad och tacksam.
 
OBS!!  detta inlägg är bara JAG, en helt vanlig Anna som skriver. Så om du tar illa upp av något så är det inte meningen, och tycker du att jag har fel så har du helt rätt att tycka det. Men jag ber er att bara kommentera positiva saker om du vill kommentera, för jag menar inget illa med det jag skriver, försöker bara dela med mig av min erfarenhet och mina tankar. och jag hoppas att ni har förstått mig rätt med detta inlägg, TRÄNING ÄR BRA FÖR DIG,motion får dig att må bra! men i rätt tankar. :) Må-bra-tankar.  
 
Hoppas ni alla där ute förstår hur suveräna ni är! och hoppas ni har en suverän dag! 
/Kramar AnnaPearl
 
 
En kommentar
publicerat i Mat, Träning;
Taggar: Fitness, Glädje, Hälsa, Hälsosamt, Mat, Näring, PearlsHealth, Tjej, feelgood, fitspo, hälsomat, inspiration, kärlek, motivation, självkänsla, sommar, tankar, vacker

Enzym-Smoothie

Visste du ?
 
Att Ananas är en av de mest suveräna frukter du kan äta? Ananasen är full med Enzymer som kallas Bromelain.

här är lite info om Bromelain och vad det gör till din kropp.

I färsk form innehåller ananas mycket bromelain – proteinnedsmältande enzymer som hjälper matsmältning och minskar inflammation. Det finns mest bromelain i stammen och mer i omogen än mogen ananas. En halv mogen ananas innehåller dock tillräckligt med bromelain för att ha en terapeutisk verkan om du äter det flera ggr i veckan.

Bromelain

  • Påskyndar läkning av operation och skador
  • Förebygger/läker halsont, artrit och akut sinusit
  • Minskar svullnad såsom i karpaltunnelsyndrom
  • Minskar slembildning i andningsorganen
  • Är svampdödande
  • I Tyskland används bromelain på barn som diagnostiserats med akut sinusit
  • Är immunstärkande
  • Förebygger förstoppning och dålig matsmältning
  • Är basbildande
  • Innehåller jod eftersom den oftast växer nära havet
  • Forskare har funnit att ananasextrakt innehåller 2 molekyler: proteasenzymer: CCS och CCZ – som bekämpar cancer
  1. CCS blockerar ett protein som kallas Ras och som är defekt i 30 procent av alla cancerfall
  2. CCZ stimulerar immunsystemet så att det identifierar och förstör cancerceller.

 

Dosering
Ät gärna en halv ananas per dag någon dag i veckan eller lägg ananasbitar i sallad flera gånger i veckan eller använd ananasjuice som mellanmål eller i smoothies flera ggr i veckan.

/källa Kurera.se

 

 

 

Ingredienser i denna smoohie:

1 banan

1 äpple

1 1/2 dl fryst ananas (eller färsk, jag använde fryst).

1 dl blåbär

 

MUMS!

 

 

En kommentar
publicerat i Efterrätter, Smoothies;
Taggar: Fitness, Glädje, Hälsa, Hälsosamt, Mat, Näring, PearlsHealth, Superfood, Tjej, bär, detox, hälsomat, nyttigt, smoothies, sommar
Visa fler inlägg
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar