LUCKA 13

 
 
Idag körde jag Squats tills jag inte kunde göra en squat längre, och sedan lirade jag och Mike basket och fotboll. En rolig och aktiv dag. Man glömmer verkligen hur sjuttons tungt det e att "leka". Att bara vara utomhus och spela sporter.. Det har varit så perfekt väder nu för att vara utomhus och träna så det har blivit 3 dagar i rad med utomhus sporter. Vilket är härligt!
 
Jag lovade att visa övningen jag gör för mina ben nu.. övningen som bara BRÄNNER lår musklerna. Det är svårt att förstå hur suverän övningen är före du har chansen att testa den.
 
Såhär ser den ut: 
 
2 restistance band (de tjocka motstånds banden). Ena runt en stolpe, och andra igenom den ögglan så det bilder 2 ögglor som du kan stiga in i med var
 
 
 Sedan går du ner i en så djup squat som du klarar av med en bra hållning. Och trickset här ÄR: Du lutar faktiskt BAKÅT, så det nästan känns som att du faller, men där hjälper banden dig att hållas i balans.
 
Sedan när du kommer upp så pressar du upp enda tills benen är helt raka. Och där är tricks nmr 2: När benen går från att ha varit böjda till att de pressas raka, det är DÅ du känner att det bränner i lår muskeln. eftersom det blir lårmuskeln som får jobba extra mycket för att få benet rakt eftersom bandet drar från motsatt håll.
 
Hoppas ni förstår hur övningen utförs och får chansen att testa den på gymmet eller hemma! Om ni har någo frågor eller tankar kring övningen eller annat så Kommentera detta inlägg :) 
 
/AnnaPearl
 
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: 6-steg, Fitness, Glädje, Hälsa, Hälsosamt, Mat, NyBlogg, Tjej, WOD, adidas, crossfit, energi, finland, finlandssvenskabloggare, glad, health, nike, nytänkande, squat, träna, träning, usa, workout
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar