LUCKA 19 & 20

 
 
En 2 in one Lucka här igen ! Har tagit det lite lugnare dessa 2 dagar och kört Yoga pass här hemma med Mike.
Det är såå skönt att varva ner och köra Yoga mellan alla tunga tränings och Crossfit pass. Ingen är Superwoman och kan köra på varje dag 100% .. eller kanske nån kan? men int jag. :D 
 
Jag är ingen "Yogi". Jag är väldigt ny till Yogan, men jag älskar vad den gör för min kropp, hållning, andning, och sinne. Det är ingen "religion"för mig, utan jag tycker helt enkelt om konceptet Yoga, kalla det vad ni vill, -andnings övningar, djupa stretchningar, lugna förflyttningar, you name it! Men vill säga detta just för att jag vet att det finns så många åsikter om Yoga, och ville därför uttrycka min åsikt kort. I Love It.
 
 
 
I vintras körde jag denna Yoga Challenge, varendaste morgon lade jag alarmet och ringa 45 min tidigare så jag skuller hinna göra Erin Motz 15 minuters yoga pass före jag for till skolan. Det var en så otroligt skön start på morgonen, och otroligt vilken effekt det har på resten av dagen.. Sånt LUGN. Denna "Challenge" körde jag för att jag var HELT ny till Yoga och jag ville lära mig en hel del varierande poser och olika kombinationer, och lära mig andningen och hur man gör allt detta på rätt sätt. Det är inte en fördjupad version av Yoga utan mer lite som ett tränings pass. Jätte bra! Rekomenderar. Här under finns linken till Yoga Challengen.
 
Erin Motz 30 day yoga challenge:
https://www.youtube.com/watch?v=_wJtQjQ4HI8&list=PLcjgXQkHWH453km2BpJqYHzmkUkkjH5IB
 
Idag och igår körde jag detta pass med M, otroligt vilken verkan TVÅ pass har på hållningen. Jag säger inte att nu är min hållning bra och jag behöver aldrig träna mera, utaaaan det fick mig att omedvetet gå med en mycket rakare hållning under dagen, eftersom jag hade jobbat med de små rygg musklerna så mycket under passet (Passet är 60 min långt). Häftigt Känsla! Så skulle jag göra Yoga varje dag så skulle det så säkert hjälpa min hållning enormt. . kanske en vacker dag har jag sånt diciplin att jag gör det. vem vet. :D
 
Bikram Yoga:
https://www.youtube.com/watch?v=V5i5Qz2IGJE
 
 
 
 
 
Have a HAPPY day!! /AnnaPearl
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: 6-steg, Fitness, Glädje, Hälsa, Hälsosamt, Italienskt, NyBlogg, Näring, PearlsHealth, Superfood, Tjej, WOD, abs, feelgood, fitness, health, love, yoga, yogachallenge
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar