LUCKA 3

 
 
Dagens tränings pass började med en 2 1/2 km jogging runda tillsammans med Mike, sedan gjorde jag en WOD, och till sist 10 min yoga... å sen lite handstand på det ;) (min favorit hobby just nu, något jag verkligen försöker bli bra på)
 
 
Vad är en WOD?
 
WOD står för Workout Of The Day och kommer från Crossfit. Tränings schemat kan te.x. se ut som: 10 push ups, 10 situps, 25 squats, 10 pullups. och så ska du köra det igenom 5xrundor så snabbt du kan. Det är en typ av WOD. Det finns lättare, tuffa, långa, korta. Men det är ett väldigt bra tränings system för att verkligen köra ut kroppen till MAX på en väldigt kort stund! Jag älskar det! 
 
När jag är hemma i jeppis så tränar jag med CrossFitJeppis, för er som inte har besökt det stället ennu, rekommenderar jag varmt att gå å pröva på! :) Nu när jag är i USA så tränar jag Crossfit på egen hand så gott jag kan (har inte all utrustning), men man kan göra så mycket på egen hand, det är det som är så bra med Crossfit konceptet. 
 
Här nedan kommer dagens WOD: 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: Fitness, Glädje, Hälsa, Hälsosamt, NyBlogg, PearlsHealth, Superfood, Tjej, beautician, beauty, blogg, christmas, happy, jul, julkalender, kärlek, nike
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar