LUCKA 6

 
 
Självständighets dagen till ära bestämde jag mig för att springa lite intervaller. Området var Mike bor är perfekt för att springa, det är långa och branta backar överallt så du kan helt enkelt inte missa att få in lite backlöpning in i din vardag.
 
Det gör verkligen stor skillnad till för din löp teknik och  ditt löpsteg när du tränar på att springa i uppförs backar, steget blir mer naturligt och träningen blir så mycket mera effektiv än om du springer på platt mark hela tiden. Och tro det eller ej, för såna som har knä problem (såna som jag), beroende på vad för slags knä problem förståss, men det kan UNDERLÄTTA att springa i uppförs backar eftersom då är det din RUMPA, baklår och vader, som jobbar. Det blir inte ett sånt "platt fall" i ditt löpsteg där dina knnä får ta alla stötar.
 
Så dagens TIPS! Sök upp en backe nära dig nästa gång du tar på dig jogging skorna, eller ta med en kompis och far å spring intervaller till roskis backen ( alla ni från jeppis vet var roskis backen ligger ;) ).
 
 
Körde 5 Intervaller uppför en av de längsta backarna. Fokuserade på att verkligen få upp knäna högt när jag springer så jag får mera kraft i mitt steg.
 
  1. Sprang upp med ökat tempo, så att sista 15 metrarna var MAX fart.
  2. GICK raskt ner (joggar du ner kan det nöta på knäna onödigt mycket)
  3. Fokuserade på HÖGA knän
  4. Och varannat varv fokuserade jag på att SKJUTA IFRÅN med BAKLÅREN
 
Efter intervallerna körde jag en WOD som såg ut såhär:
 
/AnnaPearl
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: Fitness, Glädje, Hälsa, Hälsosamt, NyBlogg, Näring, PearlsHealth, Superfood, Tjej, adidas, health, hälsa, kärlek, löpning, måbra, nike, reebook, teknik, träna, träna, träningskalender, wellness
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar