Byt ut ditt kaffe mot denna GOLDEN DRINK

 
 
Denna dryck är min nya MUST HAVE. Byter ofta ut den mot kaffet, eftersom oftast när jag vill ha kaffe så vill jag egentligen bara ha något att njuta av, något varmt. Och varför inte byta ut kaffet då och då mot denna super dryck som har SÅ många BENEFITS! Och jag själv tycker ju den är jätte god! Man skulle inte tro det när man hör ingredienserna, men try it! Jag är helt beroende av denna gyllene dryck nu. 2 flugor i en smäll, njut av en kopp av något gott - på samma gång som det finns så många bra saker den gör åt din kropp.
 
 
Gurkmeja (turmeric) är:
  • Anti-inflammatorisk - gurkmeja innehåller kurkumin som är mycket antiinflamatoriskt
  • Antioxidant - ökar kroppens Antioxidant enzymer
  • Hjärta - minskar risken för hjärtsjukdomar
  • Åldrande - saktar ner processen med åldrande - gurkmeja neutraliserar effekterna av fria radikaler i kroppen, som oxiderar och åldrar cellerna.
  • Hjärnan - förbättrar hjärnans funktioner och minskar risken för neurologiska sjukdomar
  • Matsmältning - gurkmeja är bra för magen. Den förbättrar matsmältningen, och motverkar halsbränna, magkatarr, magsår, mm.
  • Antidepressiv: flera studier har visat att gurkmeja fungerar som ett naturligt antidepressivt läkemedel och hjälper dig att bekämpa stress.
  • Bekämpar infektioner: gurkmeja är antibakteriell och antiseptisk.
 
Ingredienser:
Jag ger er 2 olika varianter att välja mellan, båda är super goda!
 
Version 1:
  • En kopp OSÖTAD mandelmjölk ( finns och köpa i butik )
  • 1-2 tsk gurkmeja ( malen, i kryddburk )
  • 1 tsk agave ( eller honung )
  • 2 nypor peppar
Version 2: 
 
Tillsätt 2 tsk Kakao, denna variant använder jag mig av mer ofta. Det blir som en härlig kakao dryck med lite sting.
 
Gör såhär: 
 
  1. Värm mandelmjölken ca 1 minut i micron
  2. Tillsätt alla andra ingredienser, blanda om --> njut
 
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Mat
Taggar: Hälsa, PearlsHealth, dryck, gott, gurkmeja, kaffeersättare, lyx, nyttigt, turmeric
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar