Glutenfri Pizza

 
 
Dagens Recept är på denna Glutenfria Pizza.
 
Supergod, fyllig pizza, och väldigt enkel att tillreda. 
 
2 medelstora pizzor:
 
Ingredienser:
5 dl vatten (ljummet)
1 paket jäst
2msk fiberhusk
1 dl olivolja
2 tsk salt
1 liter glutenfritt grovmjöl (finax)
2 tsk bakpulver
 
Gör såhär:
Sätt ugn på Ugn: 225°
 
1. Blanda 4 dl vatten med jäst & fiberhusk. Spara 1 dl vatten till senare.
2. Tillsätt olja, salt, rör runt, låt jäsa 10 min.
3. Tillsätt mjölet, knåda ordentligt, tillsätt lite igången.
4. Tillsätt bakpulvret, knåda, och se till att bakpulvret blandas ut i hela degen utanatt klumpa ihop sig.
5. Tillsätt stegvis 1 dl vatten.
6. jäs degen under handduk 30 min 
7. kavla ut degen
8. Lägg på tomatsås (pizza sås), fyllning och ost.
9. Sätt i ugn ca 15 min.
10. Servera! Klart :)
 
Som fyllning lade jag, pizza sås, ost, skuren mozzarella, färska champinjoner som jag hade stekt lite i olja och salt före. Kallrökt nötstek. och när den var färdig så toppade jag den med rucola, avocado, och tomat. Men dethär är smaksak! experimentera med det DU tycker är gott :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En kommentar publicerat i Mat
Taggar: Hälsa, PearlsHealth, glutenfritt, nyttigt, pizza
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Ser himla gott ut :D

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar