I am living a FAIRYTALE ! Bästa nyheterna 2016!!

 
 
Hej Fina Ni!
 
En konstig blogg paus blev det för mig här när jag reste hem till Finland igen. Inte för att jag inte hade något att skriva om, utan bara för att, det blev en konstig blogg paus.
 
Men mycket har hänt under de senaste 2 veckorna. 
 
Blev attackerad av den finländsk kylans bobbor as soon as i arrived, så jag har faktiskt haft en väldigt seeeeg flunssa enda sedan jag kom hem. Har därav inte kunnat träna, vilket drives me craaazzzy. För med denna vinterkyla, mörker, kyla, mörker... så är träning något jag verkligen BEHÖVER för att hålla hjärnan och kroppen glad. Men hoppas det ger med sig, försöker vara över-smart med detta vilande så jag verkligen skulle bli frisk snart.. Har ni några super-duper-dunder tips för att trotsa den finländska flunssan så SHOOT! Vääääldigt Tacksam för alla tips!
 
 
I Mitt senaste blogg inlägg så pratade jag om Mitt & Mikes Distans förhållande. Det var ett inlägg jag verkligen kände jag ville dela med mig lite av. Att det verkligen finns lång distans förhållanden som funkar, mår bra, är hälsosamma, Existerar!
 
När jag satt och skrev mitt inlägg förra gången så var jag i USA, det var dagen före jag lämnade Mike, i ovisshet om när vi skulle ses igen. Hela "hejdå" scenen var på något sätt lättare denna gång. Jag sade åt Mike där på flygplatsen när jag såg massor med andra par gråta och böla när de sade hejdå att.. "Mike, jag vill inte ha ett såndänt hejdå denhär gången, jag vill inte gråta halva flygresan, jag vill ha ett "feel good" hejdå." haha. och guess what, det funkade, vi båda var inställda på att säga hejdå på ett glatt sätt. Jag svalde bara en liten tår när jag gick genom security checken och efter det var jag okej. 
 
 (Jag och Mike sista timmen på flygplatsen i DC)
 
 
Vad har nu detta att göra med min Fairytale?? Joo, som säkert någon av er redan har sett på ÖT eller internet... the news are out.... MIKE KOMMER ATT SPELA I KPV (kokkola) KOMMANDE SÄSONG!! say WHAAAAT! Haha , kontraktet blev skrivet förra veckan och Mike anländer till SUOMI-FINLAND 29.1.2016.. I am BEYOND happy. Att veta att jag kommer att ha han med mig här i Finland heeeela 2016 är så hääääärligt. Lever ofta by orden "Allting har en mening" & "everything works out for your good", lite som quoten "Have faith that things will work out, maybe not how you planned but how it's meant to be." Och nu känner jag verkligen att allt blev precis som det skulle vara, detta år.  
 
En av mina närmaste sade åt mig då hon fick veta, "Alltså ni lever ju en fairytale"!. Och kanske i någons ögon så gör vi det, just för att vi får det att funka fast vi bor i olika land. Men detta gav mig en tanke ställare. Det är ju alla NI som lever en fairytale. JA, NI. Alla NI som har er pojkvän, flickvän, man, fru, i SAMMA LAND. Var tacksamma för det. Tänk vad härligt att ni hittade den ni älskar, just i samma stad, samma land. Ni har möjlighet att se varandra när ni vill. Båda parternas familjer kan träffas och lära känna varandra. Helt fantastiskt!
 
Det var veckans tanke ställare från mig till ER. Uppskatta att ni har ett förhållande, och att ni har hittat den personen så nära er.
 
Med detta sagt så har lång distans och icke- lång distans förhållandenbåda sina bra och mindre bra sidor. Men tänk på detta idag, LYCKANS OSTAR som har er kärlek i samma land! :) Kram på er!
 
(Bild tagen från www.kpv.fi) 
 
/Kram en Glad AnnaPearl
 
0 kommentarer publicerat i Pearls Life
Taggar: Glädje, distansförhållande, fairytale, fotboll, kpv, kärlek, life, resa, travel
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar