Chocolate ala' Pearl - Socker & Mjölkfri

 
 
 
För er alla med en grym sweet tooth där ute nu i påsk! ( såna som jag ). Denna choklad är fullproppad med bra stuff, och inga dåliga - simple as that! Jag tycker om att tillreda sådant som jag njuter av att äta och på samma gång är bra för min kropp och hälsa (win-win). Detta är min choko ersättare, och den gör sitt jobb. Till och med Fazer choklad människorna i detta hus tycker den är god. Receptet kommer häääär..
 
 
Ingredienser:
 
  • 3msk Kokosolja
  • 3msk Kakaopulver
  • 1msk Kokossmör
  • 1tsk Vaniljpulver
  • 4msk Mandelmjöl
  • 2msk Lucumapulver
  • 1msk Mandelsmör
  • 1msk Honung
  • 1/2 - 1 dl krossade hasselnötter
  • Kokoschips 
 
Gör såhär:
  1. Lägg kokosoljan & kokossmöret i en kastrull. Värm upp kastrullen på låg värme, och smält kokosfettet.
  2. Tillsätt alla andra ingredienser (förutom kokoschipsen) vart efter och blanda om ordentligt (och se till så att inte chokladen bränns).
  3. Bred ut på en plåt, ju tunnare destu bättre (tycker jag) då blir det en mer krispigare choklad.
  4. Strö hasselnötter, kokoschips eller annan önskad topping på.
  5. Lägg i frysen och låt stelna 15-30 min. Servera och njuut! 
 
Alla ingredienser jag använt här på bild:
kokossmöret
Lucumapulver
smält i kastrull, och blanda i alla ingredienser tills det ser ut såhär
bred ut på plåt
strö på toppings
...mera toppings..
och sen förstås fota lite.. 
 
 
 
 
 
2 kommentarer publicerat i Efterrätter
Taggar: Hälsosamt, PearlsHealth, choklad, godis, nyttigt, nötter, påsk, sockerfria
#1 - - Veronica Wallgren:

Vad gott!

Svar: Jaa verkligen!
Anna Pärlan Hult

#2 - - Anonym:

Åå ser superbra ut!! Ska testa nångång! :D men har du glömt kakaopulvret i receptet? :)

Svar: Ååh jaa tack för att du sa ! :D typ det viktigaste hade jag glömt haha
Anna Pärlan Hult

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar