Därför tycker jag påsken är den bästa högtiden

 
Glad påsk alla fina! Inte det vårigaste vädret, men ooo så skönt med lov. Jag tyckte det just var sportlov, tiden rullar iväg så snabbt. Måste ge plus poäng till KPV som har låtit sina killar ha både sportlov och påsk lov på samma gång som oss som går i skolan, det ger mig lite extra kvalitets tid med M. Påsken är för mig faktiskt den skönaste högtiden på året ( nu räknar jag med alla sorts lov, midsommar osv ). Påsken är väldigt kravlös. Man får bara vara. Det är som en välförtjänt paus mitt i slut spurten av våren och skolarbetet ( eller arbetslivet ). Inga klappar måste köpas, och inga speciella måsten finns. Påsken är väldigt fin, och fridfull, och alla har lite lagt "chill mode" på. Ingen här hos oss går runt och stressar och städar och pyntar, utan allt får liksom falla på plats i lugn och ro. Vill man hänga upp ett påskägg i fönstret så, fine, men ingen mera stress om det.
 
I mårsse fixade pappa mysig påsk frukost, och mysigare blev det när syster å lelle (aka. Elmer) kom på besök.
 
Hoppas ni alla får en fin påsk och lägger Chill mode på! ;) #HakunaMatata
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Pearls Life
Taggar: Glädje, Tjej, familj, finlandssvenskabloggare, högtid, kärlek, påsk, vår
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar