Double layered Chocolate cupcakes

 
 
Dessa godbitar bjöd jag huset på igår! Nåt av det godaste på länge. Har märkt att det är ganska obvious hurudan choklad freak jag är, när nästan alla mina godaste recept är just.. Choklad. ohwell!
 
 
Kladdiga choklad muffins med stelnad choklad på.
 
Ingredienser:
 
Muffins:
  • 3 ägg
  • 14 torkade dadlar
  • 1 msk honung
  • 3 msk kakao
  • 2 msk kokosolja
  • 1 msk kokossmör
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 tsk vaniljpulver
  • 1 liten 70g påse hasselnötsmjöl
Gör såhär:
 
  1. I en matberedare, blanda: torkade dadlarna, och honung
  2. tillsätt äggen, mixa.
  3. i skild skål blanda alla torra ingredienser
  4. tillsätt de torra ingredienserna, mixa.
  5. smält kokosoljan och smöret, tillsätt oljan i matberedaren med resten av smeten. mixa.
  6. sätt i muffins formar, och i ugn 10 min på 175 °c.
Frosting:
 
  • 2 msk kakao
  • 3 msk kokosolja
  • 2-3 msk lucumapulver
  • 1 msk honung
  • 2 tsk vaniljpulver
  • 2 msk kokossmör
  • 2 msk mandelmjöl
Gör såhär:
 
  1. Smält kokosoljan och kokossmöret på låg värme.
  2. tillsätt honung
  3. sedan alla andra ingredienser, blanda om ordentligt.
  4. Häll frostingen på de färdig bakade muffinsarna.
  5. Lägg i frysen tills chokladen stelnat, servera!
 
 
 
#1 - - Sandra Emilia:

Alltså din blogg e nog min nummer 1 favorit just nu för att hitta goda recept! :D

Svar: Alltså vad GLAD jag blir! :) TACK, och vad roligt om du hittar recept du gillar här :) !
Anna Pärlan Hult

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar