Min FÖRSTA blogglista - Lär känna mig lite bättre

 

1. Beroende av?

Smoothies, kramar, familj, Mike, MIN HUND <3

 

2. Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken?

White all the way

3. Vad får du oftast komplimanger för?

Kanske mitt hår, och att jag vågar köra mitt eget race, och välja lite annorlunda vägar i livet.

 

4. Dina planer inför 2016?

Jobba på golfbanan i sommar, 1 solsemester med Mike (önsketänkande), vara Julen i finland detta år. Resten får vara en surprise, jag tycker inte om att ha allt för mycket fastspikat. Tycker att livet ska få leva, roligare så.

5. Brukar du skratta för dig själv?
Njääe, så rolig är jag väl inte :D

6. Vad är det konstigaste du ätit?
Grits. Någon sorts mos-grej som amerikanerna älskar. Blev övertygad om att jag skulle testa det på en restaurang, och tvingade i mig det för att jag var för "nolo" att lämna det på min tallrik när vi för första gången var ute och åt med Mikes kusiner... "do you like it?!" ... "mhhmmm, yummiie..". 

 

7. Hur imponerar man på dig?
Då killar drar på bakhjulet! GOOOSH så hett! .. NEJ. Är du hund/djur människa? då klickar vi. Are you thinking outside the box och har egna åsikter. Hälso intresseread, där klickar vi med.

8. Vilken stad vill du helst bo i för resten av livet?

Jag vill bo i många städer. Har inte riktigt EN drömstad. Garda i Italien. LA,Californien. Washington DC, Jeppis, Sverige (land), Spanien.. jag är väldigt öppen just nu. Får se vart de bär!

 

9. Hur ser dina morgonrutiner ut?

Vakna.. efter att ha snoozat 3ggr, fukta mitt ansikte med arganolja och Lush Shangrila fuktkräm, laga smoothie och ägg, borsta tänderna, klä på mig, cykla stående till skolan för jag har så bråttom.

10. Vad längtar du efter?
VÄRME, SOL, SOMMAR, VILLAN, att få börja tjäna lite pengar igen.

 

11. Serier du följer just nu?

Game of thrones, Orange is the new black, Suits, Empire, Power, House of cards 

12. När brukar du oftast gå och lägga dig?
Tyvärr allt för sent... typ 23-24.. jag vet, jag suger på det. 

13. 5 saker du vill göra i framtiden?
Jobba och bo någonstans varmt, jobba inom fitness och hälsa, resa till alla de 7 underverken, dansa en längre tid seriöst, Starta eget.

 

14. Vad finns alltid i din handväska?
Telefon, leppomada, random skräp som.. tandpetare, tom tugummi påse, pennor, kanske en gammal frukt , något läppglans.. summa sumarum - Du vill inte titta in i min handväska..

15. Sysslar du med någon idrott? 

Fotbollsspelare från 6-16, dansare mest på egen hand hela livet. Crossfit. Golf. Och som barn testade jag väl på allt som gick, truppgymnastik, friidrott, balett osv. Trivs med att vara aktiv och hålla igång!

 

16. Hur känner du dig just nu?

Just nu sitter jag här varm i hjärtat efter en fin sushi lunch med kära Jessica. Trots lite huvudvärk och trötthet så njuter jag av påsklovet och en myskväll med Mike väntar, någo tips på vad ett par skulle kunna göra en lördag kväll? Finns det någo cafee eller mysiga restauranger i Kokkola-Vasa området som man ej hört om, eller andra roliga aktiviteter, känns som att man börjar kunna städerna utantill, men kanske jag har fel?

 
#1 - - J:

I efterhand men, åk till Uffes i Purmo, fin restaurang :)

Svar: Tack för tipset! :)
Anna Pärlan Hult

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar