Hälsosam = sockerfri = FALSKT!

 
 
 
Dagens media, dieter och livsstilar kan driva dig till vansinne. Inom några minuter surfing på google så kan 5 olika människor ha övertygat dig om att just DERAS diet eller livsstil är den "ENDA" rätta och det absolut BÄSTA sättet att äta och leva enligt. Hmm. Lyssna på mig nu. 
 
Det finns 1000000000000000 tals olika sätt att äta på. Och lika många sätt att leva enligt. Mitt mål är HÄLSOSAM HÄLSA.
 
Hälsa är inte = sockerfri.
Hälsa är inte = vegan.
Hälsa är inte = Kött ätare.
Hälsa är inte = glutenfri.
Hälsa är inte = att vara aktiv.
Hälsa är inte = att ta det lugnt.
Hälsa är inte= yoga.
Hälsa är inte= vänner..
Hälsa är inte = spirituell
Hälsa är inte = familj...
 
Hälsosam är ALLT detta och mycket mer av allt som får dig att må ditt bästa du.
 
Hälsa ÄR: göra saker som får dig att vara glad och skratta, vare sig det är att vara ute och festa med dina bästa vänner hela natten lång eller åka ut på en lång båttur eller träna på morgonen. 
 
Hälsosam är: att hitta och äta mat som får DIG att må bra och ge dig den näring du behöver.
 
- Mår du bäst av att äta kött - do it.
- Mår du bäst av att bara äta en vegan kost, gör det. - Eller är det 3 dagar i veckan du vill äta fisk och kyckling men resten av veckan plantbaserat. . då gör du det. Osv.
- Mår du bäst av att inte äta socker alls, eller bara äta socker på helger. 
- Mår du bäst av att äta en stor frukost på morgonen, eller gillar du att bara dricka en kaffe. 
- Mår du bäst av att avsluta dagen med ett glas rött och en bit mörkchoklad..... Well do THAT! 🍷🍫
 
 
 
 
Hälsa är såååååååå mycket av vad världen har oss att ge. Så jag tänker inte " låsa" mig fast vid någon sida. Utan istället väljer jag att vara fri och tänka hur jag vill och äta hur jag vill, utan att någon behöver ifrågasätta varför. 
 
Folk vill så gärna sätta oss i en "box". I en liten liten låda, med vad vi äter och hur vi tänker och vad vi gör. De spikar fast oss och släpper inte ut oss för något i världen. Och om du en dag sticker ut ditt huvud ur lådan för att se dig omkring och andas lite ny luft så är det en grupp av människor som är väldigt snabba och väldigt agressiva med att kasta dig ner i lådan igen och spika fast den. 
 
Jag har lärt mig att aldrig övertyga någon om att det sättet jag lever är det enda rätta för dem och att alla skulle må bättre av att äta sockerfritt, glutenfritt, mjölkfritt och kanske köttfritt. ALDRIG. mitt mål med min socialmedia är bara att vara en inspiration för människor, och en dagbok för mig själv.
 
Eftersom allt detta är bara en neverending journey till hur jag mår som bäst. Jag slutar inte vandra, för livet fortsätter hela tiden. Jag kommer alltid att sträva efter att må bättre, att njuta av att ha en familj som älskar mig, hitta nya sporter, ta hand om mina vänner, hitta nya sätt att träna min hjärna och äta "bättre" mat för min kropp, på vilket sätt det än är. 
 
Min blogg heter inte :  Glutenfree life, Sugarfree living, Veganna (Vegan anna) eller något annat (inte så fint namn 😅) som lägger en " LABEL" på mig. 
 
Min blogg heter "Pearls HEALTH". PEARL -mitt mellan namn. Och HEALTH - för det är just det jag strävar efter och vill inspirera och bli inspirerad av. Hälsa betyder så många olika saker för mig. Och jag skulle aldrig fästa mig vid bara en sida av det. Allt handlar om att FINNA en BALANS som funkar för dig. Because all pieces on the chessboard plays a roll. AMEN. 
 
 
 
 
Från dagens instagram post @aannapearl:
 
Balance in life is Key✊ I truly love my smoothies in the morning, but I also enjoy having a glass of red wine in the eavning when I feel like it. I love to workout and push myself beyond my limits, but I also understand taking a day or 2 off when my body says "rest". Creating my raw chocolate balls brings me joy, and even more joy when I get to eat them all afterwards. But somedays I don't feel like creating anything, and that's totally fine. I  love wearing an amazing outfit that just makes me feel confident and fit, but 85% of the time you see me walking around in a t-shirt and some random shorts. I REALLY enjoy being around people and having fun and seeing new things, but somedays I just feel like having that very much needed ME- time. I love the summer, but I also love the winter. You feel me? It is all about the balance. #don'tbetohardonyourself. #embraceitALL 
#1 - - Janina(H&M)😋:

Du är grym Anna,jag gillar dej 😘

#2 - - Janina(H&M)😋:

Du är grym Anna,jag gillar dej 😘

Svar: Tack Janina ! 😊😙 kram
Anna Pärlan Hult

#3 - - SandraEmilia:

Så bra skrivet och kunde inte hålla med dig mer! :D (Y)

Svar: Tack! 🙏😀
Anna Pärlan Hult

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar